Jag är en mycket upptagen kvinna

Jag ligger här i sängen och läser I taket lyser stjärnorna av Johanna Tydell och skrattar ltie då och då för mig själv. Vi har som uppgift att läsa boken till skrivmomentet på måndag, men faktiskt så är den bra. Den handlar om en tjej, Jenna, som precis har börjat i sjuan och som lever med alla klassiska nyblivna tonårstjejproblem, såsom att brösten aldrig växer, att hon är olyckligt kär i en av nians populäraste killar osv. Men Jonna har även ett annat problem, Ett tyngre än alla andra. Hennes mamma är nämligen svårt sjuk i bröstcancer.
Ni borde faktiskt läsa boken ni med. Den ger en perfekt skilldring hur det kan vara att växa upp som inte den populäraste tjejen i klassen.

Annars har jag så mycket annat jag måste/ska göra idag. Madde kommer hit när hon kommer från Gävle och fikar och lämnar böcker och så. Sen måste jag göra två uppgifter till skolan, varav en ska vara klar imorgon och redovisas muntligt. Jag måste dessutom planera de två arbetspass som jag ska ha med faddrarna på utbildningen i helgen som vi åker på imorgon. Dessutom så bör jag läsa en massa annan skollitteratur som ska vara utläst tills nästa vecka. fullt upp, busy busy me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0