Tandläkarbesök nr 2, del 1

Okej (har ni föresten märkt att jag startar mina flesta inlägg med ordet "okej"? Brist på fantasi, någon kanske?) så här liger det till: Jag ska till tandläkaren som känt kl 17.30 ikväll och tanken är väl att jag ska plocka bort mina stygn. Min plan för det hela är att han kommer fixa till så att jag åtminstonde kan stänga munnen eller i alla fall tugga utan att det ska göra ont. För som det är nu så ser det inte bra ut. Stygnen har släppt och (för er känsliga läsare, ursäkta mig men,) så har såret "släppt upp" sig självt, så jag har en tandköttsbit som står upp som en bulle i käften (eller hur man nu än ska förklara det) Sen är jag alldeles varm och röd i truten på högra flyern, så visst är jag väl inflammerad också. Men jag ser det så här: det är ju alltid trevligt att gå till tandläkaren...Skulle jag vara ritkigt mysig av mig så skulle jag kunna slänga ut en bild på hur det ser ut för er, men med risk för att bli anmäld för puplikation av olämpliga bilder på internet så skippar jag nog den biten.

För övrigt har vi HUR mycket litteratur som helst som ska vara läst till nästa måndag och onsdag i skolan, och jag vette sjutton hur jag ska hinna med alltihopa. Men det ska väl gå på något sätt antar jag, tjatigare är att vi bara får en kvarts lunch på fredag, så en föreläsning har blivit flyttad från den 19 spetember tills nu den 12:e. Men som sagt, allt går. Det är bara dramat jag verkligen inte gillar. Hittills.

Nej, tandläkaren som sagt, puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0