Grekisk afton

Jag fick en thing för mig igår morse när det vankades middagsplanering inför kvällen, och fick för mig: varför inte köra olika kulturer? Vi har kört asiatiskt, indiskt och svenskt, och nu vore det väl mysigt med grekiskt? Så det blev en middag med följande:



Grekisk fläskfilé fylld med fetaost och vitlök, tsatziki, klyftpotatis och en färsk sallad


Och nog smakade det heeelt underbart, och garanterat så kommer vi köra det igen. Jag är sugen på att hålla i en temaafton. Mat, dryck, dekoration och tilltugg efter temats riktning. Vad tycks om det?



Förresten är jag lite midnre onöjd, då jag har fått lämna in min superfina skinnjacka på reparation. Den är använd i en månad, och alla redan har dragkedjan gått sönder. Randiga Rutan skulle lämna in den till skomakaren på måndag, och vi får väl se när jag får tillbaka den. Om jag får tillbaka den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0