Ge mig en dag till

Om du fick en dag, en till chans, med någon som gått bort, Vem skulle det vara? Vad skulle du säga? Och vad skulle ni göra?

Valet för mig skulle inte vara svårt. Jag skulle spendera dagen med min morfar, och vi skulle rpata om allt som har hänt sedan han dog. Hur saknad han har varit och jag skulle göra allt som vi skulle ha gjort innan han dog. Morfar var alldeles för ung när han dog, och jag var alldeles för ung för att förlora honom. Vi skulle åka och göra saker som betydde mycket för oss. Vi skulle fiska, något som jag inte längre vill göra. Jag skulle visa honom Nicky, som jag vet att han skulle älska från första stund.  Vi skulle åka till skogen och ta en promenad vi tre. Springa, busa och prata. Åldern skulle inte ha någon betydelse, för den här dagen skulle jag vara morfars lilla tjej. Vi skulle ta vid där vi slutade och. Jag skulle sitta i hans knä och känna hans skägg mot min kind. 


Funderar ni själva på det här? I så fall rekommenderar jag er att läsa Ge mig en dag till av Mitch Albom 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0