How to be a brownie

Förvånande nog så har jag lyckats blivit klar med uppgiften alla redan, vilket betyder att jag har resten av helgen free. Eventuellt att jag börjar på uppgift två som jag måste skicka in nästa lördag, men det kan ju vara skönt att få vara lite ledig också för omväxlingsskull. Jag, Fredrik och snoret mitt ska ha middag ikväll som kommer bli mumma! (tror jag i alla fall, vi hoppas på det, och säger ingenting annat). Jordnötssåsen är den godaste jag testat, så det blri nog bra. Den är så god så att man skulle vilja äta dne som soppa. (Eller njaa.. Men vi kan väl låtsas)

En man med en hudsjukdom har tipsat oss om hur vi ska undvika att bränna oss nere på Teneriffa. Enligt honom ska vi sola solarium 2 gånger veckan innan vi åker, så vi har våra funderingar på att göra det på tisdag och fredag. Först trodde jag att det kan väl inte vara en sån vidare bra idé, men nu så här i efterhand då jag googlat lite och hört mig för, så har jag ändrat uppfattning. Vår hud är nu inställd på att det är mörkare tider, och att den inte behöver lika mycket pigment för att den inte exponeras för solensstrålar lika starkt som på sommarhalvåret. Genom att sola solarium så värmer man försiktigt upp piggmenten igen och lockar fram dem igen. När vi väl är där nere så kommer inte vår hud att få sig en smärre chock och bli röd på engång, utan den kommer anpassa sig och bli brun. I'm gonna be a brownie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0