Pilgrimsvandringar, ESC och Kognitionspsykologi

Jag kan meddela att jag lever, det gör jag. Fast visst har man rätt ont i fötterna efter att ha gått två timmar på fredagskväll och 8 timmar på lördagen. Men nu kan ingen säga att jag inte fick motion i helgen! Vi skulle ha kommit hem igår, men eftersom det visade sig att majoriteten faktiskt ville hem på lördagskvällen när vi hade nått vårt mål så packade vi ihop och drog hemåt till Söderhamn. Och kan ni tänka er, det har nog aldrig varit så skönt att få komma hem någon gång.

Och vad det gäller Charlotte Perrelli - Grattis Sverige, kom ni på det nu? Att skicka en kvinna som ser ut som en transvistit och med en barbidockskropp som gjorde en urusel prestation på scen kan inte resultera i en bättre placering. Det går inte. Men som Kristian Luuk sa i direktsändning, "Vi överskattade nog Sveriges bidrag lite". Helt rätt Luuk, helt rätt.

Och till slut vill jag bara säga - Jag klarade kognitionstentan med ett bättre resultat än vad jag hade väntat mig. Visserligen så hade jag väntat mig F eller Fx, för det gick inte bra, men se där, där damp det ner ett D på resultatsidan. (För er som inte är så insatt i dessa betyg: F = helt underkänd, Fx = underkänd på vissa delar, E-A = godkända betygsresultat). Motivationen för att detta ska gå bra är faktiskt på topp just nu. "Lägligt" nog så har jag svinont i halsen och känner mig allmänt klen. Fast det är väl inte så konstigt när man spenderat en natt med minusgrader i ett tält.

image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0