Indiana Jones och nu ska vi ut på tigerjakt!

Vet ni, jag har ju inte sett de tidigare Indiana Jonesfilmerna, men vad jag la märke till var att fy sjutton, Harrison Ford kan vara hur gammal som helst utan att se inget annat än het ut. Farsgubben är idag 65 år, och jag skulle icke må dåligt av honom. Sen tycker jag faktiskt fortfarnade att han och Narnialejonet Aslan är lik varandra.
Men vad kan jag säga om självaste filmen då? Jo: lite väl övernaturlig på många ställen. Halva rullen var för trickfilmad. Och allting kändes som ett plagiat av National Treasure. Men annars, var den faktiskt okej.

Kl 16 bär det av ut i Norrlandsskogarna för pilgrimsvandring och tältning tills på söndageftermiddag. Med andra ord är vi totalt grundlurade på att få se Eurovision Song Contest imorgon kväll. Så jag efterlyser: uppdatering via sms om vilken placering Sverige kniper imorgon. Tänk på oss stackars skogstroll som kommer ligga i våra sovkabysser i tälten och frysa rubb och stubb av oss, och samtidigt vara medveten om att vi kan tänkas kommma och dö utan att veta resultatet. Nej hujedamig. Tack på förhand.


image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0