Monopol är inget spel, Monopol är blodigt allvar

Jag har alldeles strax klarat utmaningen med att inte äta godis i påsk. Om 12,5 timmar får jag återigen röra godispåsen, men vi får se om jag faktiskt kommer göra det. Jag känner inget behov av att efteråt tycka att det smakar apa. Kanske kör en vecka till, vem vet?
Karln min lämnade precis byggnaden, och det år därmed dags att plugga. Men jag behöver väl inte sätta igång ännu? Eller jo, det behöver jag, men det är vi lite tyst om. Det är verkligne inte så där jättemycket som ska göras, ca 40 sidor sammanlagt. Men ändå. jag känner mig själv. Ni känner mig. Jag gör verkligen allt i sista minuten. Tror Fredrik är lite besviken på att vi inte kan komma iväg till Gävle nån dag så som det först var sagt.
Vi tog ju hem en hel del spel från Sandarne igår som jag nu måste hitta någon plats för. Sen spelade jag och Fredrik Monopol för tredje gången på ett dygn. Han gjorde mig bankrutt på engång. Fast han hade skitgatorna. Det spelar tydligen ingen roll hur man gör, han har alltid sån tur med tärningarna. Där satt jag, med flartalet hus på Normalmstorg och Centrum, men han hamnade inte där en endaste gång. Där satt jag med fyra hus var på Strandvägen och Kungsträdgården men dit kom han inte. Och där satt jag, med hotell på Hamngatan, men kom han någonsin på den, nej. Vi kommer aldrig mer spela monopol tillsammans. Han har förstört mitt favoritspel. Big time. Tack för det, älskling. Jag är inte dålig förlorare i spel, men när det gäller Monopol är det på blodigt allvar. För om jag är fattig i verkligheten, så vill jag väl inte vara fattig där heller, där det är låtsaspengar. Fan vad uselt.
Sen begriper jag inte hur vuxna människor kan vara så töntiga. De beter sig som 14 år, när de självaste verket är 20 år. Är det inte dags att väca upp snart? Kom igen, sluta lev i en fantasy dreamworld och landa på jorden.


image30


Kommentarer
Postat av: miss xl

Satsar på att du fixar det! :)

Om du är intresserad av mer utmaningar, kom med förslag! :)

2008-03-24 @ 14:25:24
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: Angelica

Vi borde ta ett parti monopol nån
gång asså! Var ju ett par år sedan nu ; P höhöh

2008-03-24 @ 21:17:08
Postat av: Caroline

Svar Angelica; Jaa.. Jasg kom och tänka på stt vi jämt satt med det förr i tiden. Det var grejer det. när man sprang över till varandra och spelade Monopol i timmar :) Spelar man med Fredrik är det över på max 30 min. Skittjatigt.

2008-03-24 @ 21:50:07
URL: http://www.petterssoncaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0