Min pappa - lastbilskocken

Det är alltid lika skadeglatt när man vaknar 5 minuter innan man får ett telefonsamtal, där sändaren TROR att man ligger och sover och vill ringa och väcka en.. Då kan jag bara dra upp högra smilebandet och tänka: Mouaahahahahhahaaaa suck on that, sucker! Detta hände så klart nyligen, med mamsen. Hon ville om jag kom själv eller hon jag hade bilaga med mig imorgon. Jag svarade att bilagan hakar på. Och Fredrik slipper lasagnen, då det blir fläskfiléexperiment och mammas egna klyftotatis. Och nu ska jag tala om en sak för er. Ni kanske undrar vad som menas med fläskfiléexperiment nu. Jo, detär inte lättare än så att min kära far har en passion för att ha i allt möjligt jox i grytan. Det kan verkligen vara ALLT. Att fråga honom om receptet är lönlöst, för det finns bara en tendens till att han kommer ihåg två eller tre saker, och om det var ett helt paket eller ytterst lite. Pappa måttar liksom inte. Det finns nog inte i hans värld ens. Men det knepiga är, att det alltid blir skitgott. Vi förstår inte hur han lyckas, men det blir alltid mumsfilibabba. Man kanske då tror att min pappa är kock i grund och botten, eller att han gått någon form av matlagningskurs, men så är icke fallet. Min pappa är bara en naturbegåvning när det gäller matlagning. För i grund och botten är han lastbilschaufför, fast inte nu längre. Nu är han trafikledare åt Josef Lindbergs i Sandarne. Tänka sig hur det kan bli ibland.

Nej, nu ska jag bege mig till my loverboy och spendera natten där. Vi får se om jag skriver något när jag är hos Fredrik, det återstår att se.


image30


Kommentarer
Postat av: Ferhat

Hur mår du annars?

Glad påsk

2008-03-22 @ 11:15:11
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Viika

Glad Påsk! :D

2008-03-22 @ 11:33:33
URL: http://viika.blogg.se
Postat av: Carro

haha inte ofta enligt mig dock ;)

2008-03-22 @ 15:50:11
URL: http://www.carolinehallgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0