Kom igen, cut the crap

Jag är riktigt sur på blogg.se. Jag skrev ett alldeles utmärkt inlägg tidigare idag, men sidan var ju störd, och det spardes inte. Jävla...

Men jag förstår inte riktigt varför 60.000 svenskar varje dag läser Blondinbella och alla andra modebloggar. Kom igen, cut the crap. Ni säger att ni vill ha en egen stil. Ni säger att ni är ert egna mode. Men ÄNDÅ sitter ni där och kompierar, rakt av .Sluta försöka vara någon ni inte är, för ni kan inte bli dem. Vi behöver inte mer modebloggaar, det finns alldeles för fullt av dem. Var er själva istället, och skriv om något som intresserar svenska folket på ett annat sätt. Berör oss. Få oss att känna wooow, det där var något nytt! För det är just det vi behöver, något nytt. Vi människor är som blodtörstiga hajar. Vi kastar oss på det som ligger skinnflått och blödande i vattnet. Vi vill hugga i det. Känna smaken. Ge oss något att sukta efter. Ge oss era vardagsbestyr. Berätta för oss om de gången ni släppte av världens brakare i bankomatkön. Ge oss den skadeglädjen när ni berättar om hur ni tappade ut alla era tamponger när ni ska betala i kassan på ICA. Delge oss den informationen, så kan vi skratta tillsammans. Ge oss något att tipsa våra vänner om. Rädda oss från de svindyra skinnjackorna som bara endåså kommer vara heta i en månad. Låt oss skänka de pengarna till Rädda Barnen eller WWF istället. Kom igen, våga släppa taget. Våga vara er själva. Våga INSE vad det egentlgien är de stora modebloggarna försöker göra - skapa publicitet. Överlåt modebloggandet åt Blondinbella och Engla's Showroom istället. Det är vad de är bra på. Och de har råd. Det har inte vi.

image25
Sen är det många som frågar mig om varför jag aldrig slänger ut några outfitsbilder på mig själv. Svaret är självklart: Det blir lite enformigt med en massa dagliga bilder på min sporttopp, nått av mina linnen, ett par mysbyxor, och de OTROLIGT sexiga raggsockorna.




Och på tal om WWF, så uppmärksamma detta:

image26

Nu på lördag den 29 mars klockan 20.00 kommer miljontals människor runtom på vår jord att släcka sina lampor i en timme som en signal till världens ledare att ta klimathotet på allra största allvar. Världsnaturfonden WWF, en av initiativtagarna till Earth Hour, uppmanar företag, politiker och privatpersoner att ansluta.


image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0