Ett samhälle fyllt med båg

Vet ni vad jag tycker är konstigt? Jo, att Blondinbella sitter i sin blogg och offentligt går ut med att hon går på krogen och köper alkohol. Så vitt jag inte minns helt snett så är det minimum 18 på alkoholförtäring på krogen i Sverige? Eller rätta mig om jag har fel, men isåfall har jag missat något. Bara för att man är en megakändis i metrovärlden betyder det väl inte att Sveriges lagar får förskjutas? Eller skulle hon får hon ta körkort också vid 17 års ålder? Skärp er, för fan, det är ju pinsamt! Tycker ni krogar som serverar att ni får bra PR av henne? Jo, men självklart. Det är väl jävligt bra PR att offentlgt få hela bloggvärlden att veta om att ni serverar minderåriga alkohol, något som i sin tur är olagligt. Om inte jag minns fel så är det också straffbart. Borde itne ert serveringstillstånd dras in om man följer svensk lag? Och till er nu som påstår att det faktiskt är skillnad, då Blondinbella är en kändis - är inte Sverige skrivit som ett demokratiskt land, och att är straffbart med diskriminerade regler. Herregud, det är ju till och med straffbart att dra ett blondinskämt nu mera.. Killar får inte tjäna mer än tejer, och enligt den nya lagen så får man inte ha en tillställning där man portar ett visst kön. Ladies Night vart ju t ex anmält för detta. Och vart jag vill komma med detta är som så, att samma lag gäller väl även här - man får inte enligt svensk lag diskriminerar grupper. Alltså har ni enligt svensk lag inte rätt att servera minderåriga alkohol, trots att de är kändisar. För är det inte samma sak? Rätta mig mer än gärna om jag har fel, tack.

Kommentarer
Postat av: Mary

Jävligt bra inlägg tjejen! Jag håller helt med dig. Fast det visste du ju redan :P

2008-03-16 @ 19:07:43
URL: http://mariagrehn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0