En chokladbolls inspiration

Jag har i detta skrivandets stund nu 36 timmar och 6 minuter på mig att bli klar med 6 frågor. Det borde jag väl hinna, eller? Men jag vet inte. Paniken smyger sig på. Vissa frågor har inte ens ett svar i boken. Hur ska vi gå tillväga?  Men jag sitter desperat här i fotöljen med en låda chokladbollar som inspirationsmoment. Den tunga boken ligger på armstödet uppslaget, och jag skriver en massa skit om anknytnignsteorins historiska rötter och olikas anknytnignsmönster och dess betydelse. Det hela handlar om barn. Förrut älskade jag barn. Nu, efter petningen i denna bok, så är jag inte så säker längre. Jag tar mig en chokladboll. Den smakar kokos och är så god så god. Men inte känner jag någon inspiration inte, så jag tar en till. Snart. Fredriks böcker ligger på bordet framför mig, och de lockar. Jag vill bara få sysselsätta mig med något annat. Men nej.. Jag slår mig själv på axeln och river i att jag får skärpa mig, annars blir jag död. Ta en till chokladboll, cry baby. Men jag vill inte ta en till chokladboll. Jag vill vara klar med hemtentan. Jag ska klara det.. Jag ska klara det..


Kommentarer
Postat av: annanazell.blogg.se

Lycka till gumman:)

2008-03-04 @ 19:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0