Diskmaskinen, snart kommer jag!

Det blev inget inlägg igår, tiden fanns inte till tyvärr. Men här kommer ett utkast av det jag hann skriva innan jag var tvungen att göra annat.

"Dagen har bestått som så att jag vaknade kl 6 för att pallra mig iväg till tåget ner till Gävle. Hela tiden fram tll kl kvart i 7 var jag lite vrång och purken, och undrade och kände i varje liten vrå av mig; är jag inte sjuk? Jag kan väl ha lite ont i magen i alla fall. Jaaamen se där, där kom det en liten rap, var det en antydan på en sur uppstötning eller? Men den turen hade vi icke. Jag pallrade mgi iväg trots allt mot tåget. Det dog mig fem min extra än vad det brukar göra att gå dit. Detta pga att jag var 10 meter stannade upp och kände efter om jag inte behövde vända trots allt. Jag är ju en komplett idiot.
Väl framme i skolan gick det bra. Föreläsningen med Igor Knez var kanske en av de roligaste jag varit på, innehåll tekninska problem och slutade efter inte ens två timmar. Sköna gatan, med andra ord. 
Kom hem bara minuterna innan Fredrik (13.10) och sen bar det av ner på stan i jakten på ett par jeans till F-ileffen. Efter några och om men bestämdes det för ett par, och  vi gick nöjda iväg mot vårt nästa mål. Innan hade vi även besökt Faxeholmen där jag fick ett godkännande att få ut en till nyckel till lägenheten också. Vi har märkt att Fredrik behöver en lite då och då, och varför inte ha den på sina nycklar liksom. Dock var det slut på dem på Låstjänst, så jag ska dit imorgon, eller på onsdag. Vi får se när jag känner att jag har tid till det. Sen var Fredrik sugen på en fika, men eftersom jag inte hade ätit någonting så bar det istället av till Aspendos och två väntade kebabtallrikar."

Det var det jag hann skriva igår, men jag hann aldrig publicera det. Sorry friends.
Morgonen idag gick till som så att F klev upp kl 7 för att åta frukost och så, och jag kunde sträcka ut mig över hela sängen. Fredrik påpekade även han att varje gång han kliver upp tidigare än mig, och han kommer tillbaka in i sovrummet så ligger jag tvärsöver hela sängen. Och jag kan tala om att det är så skönt, så skönt. Han vill nu att han ska få sova själv i den nån natt, bara för att få känna efter hur det är. Själv så skulle jag få nanna på soffan eller nått. Snälla gatan hör jag.
Jag och Jennie (som för övrigt fyller 20 år idag, gratulerar!) har nog världens otrevligaste klasskamrat. Hon är så fruktansvärt elak mot oss så det finns inte. Ord kan liksom inte beskriva det hon gör. Men pratar man med henne så svarar hon inte till en, utan hon tittar på någon annan när hon svarar, precis som att det är dem som ställt frågan. Och hon är riktigt bitchig med kommentarer och påpekanden. Vi menar, vad har vi gjort henne? Jo, ingenting. Hon är bäst i klassen, hon är näst snyggast av tjejerna, och hon verkar ha världens hunk till pojkvän. Varför ska hon då vara så otrevlig? Vad förlorar hon på att vara otrevlig liksom? Kärring.
Den 29 mars åker mamma och pappa till Åland, så jag och Fredrik ska passa Nicky hemma i Sandarne. Det ska bli riktigt skönt att få bo i hus igen, och speciellt med Nicksen. Diskmaskinen, här kommer jag!



Ett tips: På fredag visas första National TreasureKanal 5 kl 21.00. Se den, det tänker jag göra!
 (Fast jag sett den tusentals gånger)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0