Becks, men inte som i Beckham

Det är jobbigare än vad jag trodde det skulle vara nu när jag är klar med hemtentan. Så fort jag sätter mig här vid datorn så känner jag att jag måste börja skriva på den. Men jag är ju klar. Men min hjärna vägrar fatta det.  

När jag slog på datorn och Aftonbladet insåg jag att det var dags att pallra sig ner på Alen igen, eftersom det är trsdag, och en ny Beckfilm, Mannen med Ikonerna har släppts. Samlar man så samlar man. Så det blir väl Så ska det låta!, Let's Dance och Beck imorgon.
Sen är det övernattning med Juniorerna lördag-söndag med temat Samarbete. Vi kommer ha frisörsalong och middagsfest. Myspysigt värre vettni. Och som sagt - det blir INGEN Andra Chansen.

Idag har jag tänkt skippa pluggningen och städa. Mina 48 kvm ser ut som ett bombnedslag á la Irak, och det har tidigare inte funnits tillfällen att sluta fred. Men nu har jag tid, och jag ska ta itu med det. Jag har redan dammsugit köket, orkidéerna är på vattning, och en tavla har blivit upphängd i köket.. Men nu har jag en paus. Jag hinner städa, det gör jag. Jag ska även läsa i min efterlängtade roman också, Luftslottet som sprängdes. Jag har kommit cirkus 100 sidor av 800, så jag ligger efter. Men som sagt, tid har inte funnits.  
Sen ska jag också söka lite jobb. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i höst, men det är som sagt något som får komma som det kommer. Vad jag vet är dock att jag inte vill flytta ifrån lägenheten. Jag har det bra här, och jag måste finna något som gör att jag kan stanna kvar ett tag till i alla fall.Det störiga är att jag mitt CV försvann när datorn bröts ner, och jag måste sätta mig och skriva ett nytt.. Men men.. Det är sånt som händer. Jag får ta och göra det imorgon.


By the way, Zlatan Ibrahimovic och Helena Seger har fått en till son idag, Vincent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0