Sommarjobbet är i gång

Återigen hemma, dock ingen ledig helg än i sikte. Idag körde jag min första dag på Västerbacken för den här sommaren, och jag må säga att det kändes så mycket mer annorlunda än vad det gjorde på våning 1. På tvåan är de inte alls lika bunden till hjälp med att kliva upp och gå och lägga sig. Vid matbordet är det bara att duka ut så tar de själva. Ja, det känns nästan lite som ett paradis. Så det känns faktiskt bra i år.
Sen har faktiskt hemlängtan örjat kcika in så här nu när det faktiskt är sommar. Då vill man ligga ute på gården med Nicky och glassa i solen på de lediga dagarna. Man vill inte sitta i en lägenhet då. Man vill kunna ha ytterdörren ute och kunna springa ut i gråset när man vill. Man vill kunna känna doften från havet 1oo meter bort. Ibland vill man bara hem. Men jag vet att livet inte funkar så. Man kan inte tillbringa halva sitt liv med att bo hemma, det går inte. Det gäller bara att ta sig genom dessa tankar, för nästa sommar kommer det kännas lättare. Då har man ju engång tidigare gjort detta.
Men vem har sagt att livet ska vara lätt?

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0