Tänk om man skulle göra något riktigt radikalt

Fredrik roar sig i Mantorp.. Han skickar ett sms lite då och då som beskirver hur kul det är där nere. Fuck off, säger jag bara. Men det är ju bra att vissa inte behöver bekymra sig om kostnader som hyra, el, telefon, tv, matkostnader, allmänna ting, studiemedel och resekostnader. Det är bra det. Tur att någon slipper den jävla skiten, för det gör inte jag i alla fall. Man kan ju undra hur det skulle bli om en annan lämnade allt, tog sparkontot som ska gå till nödräkningar och resekostnader på 9000 till hösten, och bara drog utomlands ett bra tag. Jag har ju fått upp ögonen får underbara Capo Vaticano i Italien, så varför inte? Det vore väl något det. Så karlspolingen får lära sig att hantera saker och ting här hemma och tänka efter en gång till.
Men för att vara realistisk - det närmsta en stark utomlandsbränna är Suntrip in, och om jag är riktigt lyckligt lottad så kanske jag har råd med en paraplydrink på billig sprit och Lidl-dricka. Det vore grejer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0