Dags att återta vardagen

Nu har vi återigen kommit hem. Vi har spenderat dagarna i fruktansvärt värme, där jag som ledare inte ens har fått gått i linne. Skönt va? Vi har överlevt nattliga stormar som fått vpra tält pissblöta innuti, och vi har överlevt de olika nationaliteterna. Mest av allt har väl jag och Fredrik överlevt vårt förhållande. Vi insåg ganska snart att det verkligen inte var en bra idé för oss att åka dit, utan att vi skulle ha åkt någon annanstans tillsammans istället. för i Taizé går det faktiskt absolut inte att vara ensamma, det går bara inte. Överallt är det folk, och det är helt hopplöst. Och efter att inte haft tid till att bara vara vi ocn rå om varandra sedan han åkte till Gran Canaria i slutet av april, så har det varit påfrestande, minst sagt. Men nu ska det bli ändring på det har jag blivit lovad, och vi ska åka ivåg nångonstans i höst har han också sagt. Så vi får väl se. Vi inleder ju det hela med att jag ska jobba sex dagar i sträck nu, så jag har på känn att det kommer bli samma sak igen....

Nej, vi är återigen tillbaka i vardagen och tvätt och städning måste göras.



Silence Garden


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0