Välkommen hem till mig, jag kör på nybakat!

Fredrik frågade mig idag om jag bakat något bakverk sen jag flyttade hit? Och nej, det hade jag inte gjort. Men nu mot kvällningen så har bagerskan (heter det så om man är tjej?) slagit klackarna i taket, och det blev båda chokladbollar med kokos och pärlsocker och blåbärsmuffins. Fredrik tyckte väl att det var lite onödigt, för har man bakat, då ska man äta upp det på engång också anser han. Men där har han fel fel fel. Här skall det frysas in tills man vid små oväntade besök får glänsa med hembakat fikabröd. Det är konstigt egentligen, för när man var liten, då var det "fint" att bulla upp med massa affärssköpta bakverk. Man var ju en fattiglapp om man kom med mammas torrbullar. När man var på skolresor så var det alltid vissa som hade med sig värsta grejerna, och där satt man, och "nej, jag har inget speciellt med mig" eller "jag spar mina".
Men nu, nu är det andra bullar. Nu är det helt plötsligt status att slänga fram hela jävla bakverksboken med muffins, chokladbollar, bullar, kakor osv.

Så välkommen hem till mig, jag kör på nybakat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0