En btwFredrik, eller en fegCaroline?

Mina damer och herrar, nu är det äntligen gjort! Jag har tagit tjuren vid hornen och träffat svärmor och svärfar Stefan och Carina Wiström. Det hela gick till som så att de tidigt lördagsmorgon åkte till Stockholm för att träffa deras svärson Patriks föräldrar på middag. Så vid 11 pallrade jag mig iväg till Söder/Broberg och hem till F. Vi gick husesyn och umgicks och så, för att sedan gå ner på stan där F bjöd på middag, vidare mot Alen för att inhandla nästan ett kilo godis. Sedan gick vi hem och lämnade det, besökte toaletten och begav oss ut åp en timems promenad till Stugsund. När vi kom hem la vi oss för att titta på tv lite, och sen hör vi bildörrarna, och in kommer lillebror Oskar 10 år, visar sin leksaksbil han köpt, och sedan supersöta mamman. Pappan träffade jag först när F och jag skulle gå hem efter melodifestivalen (I love Björn Gustafsson).
Sen när vi vairt vaken ett tag imorse så ringer Stefan och bjuder hem oss på middag, så då trodde vi att nu, nu är det dags för the pop-quiz, men de var supertrevliga. Inga problem där inte. Dem kan jag nog vanja mig vid ;) Så nu är det bara dags för Fredrik att få träffa mina kära föräldrar. Jag börjar smått som smått lägga ut hintar till mamma nu om hur det ligger till:

Mamma: Vart är du?
Jag: Borta...
Mamma: Borta?
Jag: Jaa.. Borta.

Så nu har hon snart räknat ut det. Hoppas vi :)

När Fredrik berättade för sina föräldrar hur det låg till mellan oss, så använde han sig av btw-metoden vid matbordet, medan jag är inte sån. Det tar tid för mig att säga saker.

Hur är det för er, kära läsare? Är ni en btwFredrik, eller är ni en fegCaroline? Läser ni detta inlägg, så kan ni väl svara på frågan också, det tar 2 minuter :) Jag behöver få Sveriges syn på saken.


Caroline Pettersson

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag är lätt by the way-typen. "Mamma, bara så du vet så kommer -valfritt namn- om en timme. Tänkte att jag skulle tala om så att du vet."

2008-02-24 @ 21:31:01
URL: http://mariagrehn.blogg.se
Postat av: jennie

heltklart btw-typen. BTW mamma så ska jag och Björn Gustafsson gifta oss...

2008-02-24 @ 23:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0