Cinderella Man

Idag kallar jag mig inte McLovin längre.
Kalla mig Ms Goodie.
För det är vad jag varit. Jag har gjort massor på min hemtenta, och än är jag inte färdig för dagen. Men nu har jag paus. Jag ska äta, pasta med skagensås, och sedan ska jag sätta igång igen. Enligt min planering har jag en fråga kvar att skriva, och den är bland de lättaste för mig. Tycker jag att äldre personer ska få köra bil? Lätt som en pannkaka! Visserligen ska jag hänvisa till litteraturen också, men det löser jag. För jag, jag är ms Goodie idag. AJg varvar chokladbollar med skrifter, och jag dricker vatten som jag aldrig druckit förr. Imorgon ska jag kliva upp i tid igen, sätta mig och skriva lite om min hjärna tillåter, och sedan ska jag packa min övernattningsväska och åka ner till Jennie, för Jennie fyller 20 om två veckor, och har 20årsfest imorgonkväll. Så det blir lite dricka, lite socialt umgånge för att för engågnsskull tänka på något annat än utvecklingspsykologi i barn och ungdomsåren och det psykologiska åldrandet. Sen blir det utgång på Gävles alla gator. Trevligt trevligt. Sen kommer jag hem igen, och om planerna fortskrider så blir jag mött på stationen av Fredrik som jag då inte sett sen onsdagsmorgon. Planen är den att det ska bli god mat, umgåsning, och så måste jag skriva minst en sak på hemtentan. För jag kan inte tillåta mig att hoppa över den i två dagar. Det är inte tillåtet, och jag kommer inte hinna klart i tid om jag kör på det uppläget. Men visst skulle jag gärna vilja bara få slappna av och ta det lungt. Men eftersom jag varit så pass duktig idag, och ska göra ännu en fråga, så funderar jag på att tillåta mig själv se på Brokeback Mountain ikväll. Förtjänar jag det?
Imorgonkväll tycker jag att ni ska sätta på teven på kanal 6 kl 21.00, för då visas Cinderella Man med Russell Crowe. Se den, den är RUSKIGT bra! Jag vill minnas att jag grät tonvis när jag såg den, och Russell är en riktigt bra skådespelare. Se den, för allt i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0