Teneriffa - dag 2

Måndag 1 december:

Dagen började rätt tidigt vill jag säga, med tanke på att Johnny B kom tidigt kvällen innan. Fredrik sprang ner på Supermercadon och köpte nybakad baguette, medan jag bekantade mig med balkongens besökare







Det var fortfarande rätt molnigt efter frukoste, och vi bestämde oss för att ge oss ut på en upptäcktsfärd. Vi hamnade tillslut nere på strandpromenaden och gick runt en liten pir och tittade på vågorna. Under tiden tittade solen fram lite grann. Det gjorde visserligen ingenting att det var molnigt heller, då det i snitt låg runt 23-25ºC varje dag.



Stranden runt Playa De Las Américas


Vi låg lite vid poolen, och på kvällen gick vi återigen ner på staden (vilket vi gjorde i stort sett varje kväll). Vi hamnade vid ett rätt ödelagt köpcentrum som innehöll en biograf, en vacker fontänstaty och Intersport bland annat. Sedan såg vi en häst med vagn som man kunde åka med om man ville, men jag blev djuraktivist för tillfället, och totalvägrade, eftersom hästarna inte fick göra så mycket anant än att springa runt på asfalt och de mest trafikerade vägarna fram och tillbaka i värmen. 

 




! alla bilder är © Caroline Pettersson !



Kommentarer
Postat av: Karoline

jag lider med hästarna, det är inte helt ovanligt att de är sjukt magra och är halta dessutom. kul att springa runt hela dagarna då i värmen :S

2008-12-12 @ 14:19:37
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0