Quornfilé med klyftpotatis, sallad och cold sweet chilisås - En höjdare!

Funderade ett bra tag vad jag skulle göra till lunch idag, och började riva i frysen. Jag hittade faktiskt två quornfiléer som jag måste äta upp, och stekte en sån och slängde in klyftpotatis i ugnen och serverade detta med sweetchilisåsen och salladen som var över sen igår. Och vet ni? Det smakade helt perfekt! Så man kanske ska inhandla en ny påse. Tråkigt bara att det är så fruktansvärt dyrt bara.. Men man kanske kan få Fredrik att tycka om det också. Det är värt ett försök i alla fall. Sen är de nyttiga också, filéerna, så vi får se det som så. Har ju en filé kvar, så kan vänta lite med inhandlandet också.

image37
Dessa kör vi på! Observera att de innehåller mindre än 3 % fett också.


Sen ska jag äntligen få köpa min smoothiemixer på torsdag när jag ska med mamma till Bollnäs då hon har tid på sjukhuset då. Och nu på tisdag har jag Nicky, sen kommer mamma när hon slutat och så ska vi kolla på någon film osm hon hade lånat. Och käka något gott. Imorgon måste jag till SUM och göra obligatoriskt pissprov, sen är det klara gatan för spiralen. Sen jobbar jag. Och på onsdag jobbar jag. Och på torsdag skall jag som sagt med morsan till Bläsmåla och tjacka en mixer. Och där blir man välaa ett tag. Och på fredag är tentan. Så hur det här skall gå, det är en rolig femma det.


Sen är frågan den, om man ska se 40 Year Old Virgin på 3:an, eller A Beautiful Mind på TV4 ikväll kl 21.00. Ska ni se nån av dem?


image30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0