Göteborgsbloggen del III

Lördag kväll

Klippt och glad och 488 spänn fattigare på FrisörCenter. 299 kr för en klippning med tvättning och hårbottensmassage är verkligen inte dyrt, och sedan gjorde jag mig råd att inhandla ett Tigi Fashionista Colour Care Schampo för 189 kr. Min frisör sa att hon använde det nu, och hon tvättade håret var femte dag, så nog ska väl mitt hår kunna börja må bättre. Sen tyckte även hon lika som Fredrik att jag ska färga håret brunt, så när jag kommer hem ska jag vara smart. Jag ska ta karlsloken med mig och så ska han få välja en passande färg åt mig. För om det blir fel, då kan jag skylla på honom. Blir jag alldeles rödtott som man har en tendens att bli när man ska färga håret brunt, så kan jag skylla mitt missöde på honom. Damn it, I'm good!

Och Göteborg är verkligen en underlig stad. Igår på Hemköp stod en kvinna och plockade i lite lösviktsgodis för hand (!). Eftersom hon inte stod i kö så gick jag och ställde mig där, men då ni, då skulle hon minsann stå där. För hon hade bara plockat i lite godis, för hon ville inte förlora sin köplats. Och eftersom en annan lär sig om naturens lag och människans psyke kände jag inte för att ställa mig rätt upp och ner och bitcha loss, och lät henne ta sin precious plats i den där jävla kön. Och där står jag och Mary och diskuterar lösviktsgodiset Cherry pops och hon börjar glappa käft. Vilka tyckte vi var så goda? Hon smakar. De var sura, jajamensan. Hon tar en godis till. Hon lägger sig i allt vi säger. Och hon är allmänt creepy. Men det är inte allt i denna finurliga stad, nej absolut inte. Tidigare på dagen inne på Systembolaget i Nordstan uttalar jag mig om att Bacardi Breezer är jävligt goda. Då kommer en rätt hunkig man mellan oss och säger de här ja, visst är de, och jag fortsätter diskussionen med aaa, fast de är dyra. Och jag är inte sen på att tillägga och svaga!, och han skrattar lite och säger ja. Det har du rätt i. Han går, men kommer tillbaka inom en liten stund, visar oss en cider 7,0as Kopparberg's äppelcider och säger den här är god... Och stark! Och det slår mig: verkade det som om att jag endast var besatt av alkoholhalten i drycken? Men det är ju så... Jag är en fattig jävla student, som inte har råd att köpa mig en Absolut och sitta och halsa för att bli knökers, eller att köa 50 st Bacardi Breezers för att bli lite på pickalurven. Nej nej.. Här kör man på det billigaste alternativet, och det som ger mig den dragenhet som jag är ute efter.


Och ifall det nu skulle sitta någon konfirmand eller fadder och läsa detta inlägg - gör det inte. För er kan jag hänvisa till mina kommande inlägg om I love Jesus!




Söndag kl 15.16
BLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGGTOOOOORKA




Kl 15.18

På tredje dagen uppstånden igen från det döda...


... Nej, vi lägger ner predikan. Däremot kan jag berätta att jag inhandlade efterlängtade leggings igår, de som jag efterlyste av en tjockare karaktär. Det blev inte på Gina Tricot som många av er tipsade om, utan de inhandlades på Kappahl, ett par svarta för 149 kr. Smal får man känna sig också när man var tvungen att trycka på sig ett par i storlek small för att inte behöva ha grenen uppe i puppiluran, och dessutom inte behöva känna sig som att man hade fem kilos överflöds hud i knäna.

Idag drog vi till Backaplan här ute på Hisingen där jag inhandlade ett par girliepjucks på Skopunkten, ett par vita pumps i pärlefärg, 249 kr. Bilder kommer ut här på bloggen när jag kommit hem, rastat min pojkvän och slagit mig till ro igen. Jag har även bilder från branden. Det är bara det att smarta gatan-fröken inte tog med sig USBsladden till kameran. Annars hade ni fått se dem i publicerat ögonblick.


Jag har under min vistelse här i storstan inhandlat följande:


Pärlörhängen, 10 kr, Gina Tricot

Pärlörhängen, 20 kr, Glitter

Halsband, 10 kr, Gina Tricot

Topp Felicia, 149 kr, Gina Tricot

Leggings, 149 kr, Kappahl

T-shirts topp, 99 kr, Gina Tricot

Pumps, 249 kr, Skopunkten

Ljusstakar, 43,50 kr, Hemtex (3 st, varav det var 50% rea på allt i butiken, så egentligen 87 kr)

Knästrumpbyxor, 39,50 kr, Kappahl

Tigi Fashionista Colour Care Schampo, 189 kr, FrisörCenter

Klippning, 299 kr, FrisörCenter

+ mat


  



Kl 15.48

The bloggtorka is back on track




Kl 17.19

Kära vänner, detta bjuder jag på:

image33

 - Observera att detta kort har några år på nacken, och att detta är en HELT annan person jämfört med vem jag är idag. I nyktert tillstånd -


Sen, så har ju jag och Mary sett Mikael Tornving. När jag och Elin var ner för 11 månader sen precis så såg vi Magnus Betnér, och nu, på samma ställe på Avenyn, går Micke T förbi oss. Är inte det lite flashigt så säg..

Nej vet ni, mina kära vänner, snart är det dag för hemfärd, och jag måste börja strukturera i min weekendbag. Jag har ju ljuslyktor av glas med mig hem denna gång, och de kan ju gärna få hålla hela resan hem i alla fall. Sen har jag ju lite nya saker som ska få plats, så som skorna och så. Pöket mitt ska möta mig vid stationen, sen ska jag få komma hem till en nystädad bostad. Vi får väl se hur mycket det är gjort av den kategorin, men jag har berättat vart godispåsen står någonstans i köket, så han kan få känna sig lite mutad att göra det snyggt.


image30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0