Glada Hudik-Teatern

Ibland är blogg.se allt för värdelöst. Detta skulle ha publicerats igår.

Jag läste precis mitt tidigare inlägg igen. och min första tanke var: herregud, jag är datadyslektiker. Jag skriver verkligen som en kråka, och även på mitt "kända" tangentbord. Ni kanske inte har märkt av det i mina inlägg, men det är som så att jag korrigerar och uppdaterar inläggen flera gånger när jag publiverat dem. Jag hittar små detaljer hela tiden.

Igår  (läs tisdag) var vi som känt på studiebesök hos Glada Hudik-Teatern. För er som inte känner till dem så är det en teatergrupp med utvecklingsstörda och "normalstörda" (som de väljer att kalla vad många kallar en person med normal mental kapacitet). De började med den här teatern som en rolig aktivitet, och för att visa allmänheten att de med funktionshinder inte är mindre värda än oss andra. Nu idag står de flera kvällar inför slutsåld publik på Cirkus i Stockholm med sin storsuccé Elvis. De är helt fantastiska och man kan inte göra annat än att beundra dem. Ni kan läsa mer om dem på Glada Hudik-teatern. Det är helt offatbart. Vi fick se genrep till deras kommande föreställningar, och vi skrattade och blev berörda. Allihop.


image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0