April verkar inte vara min månad

Jag har härmed utsetts till världens klumpigaste människa, då jag igår gjorde världens m isstag som kunde ha kostat mig 1 198 kr. Jag, Jennie och Jakob var i skolan för att göra klart vårt psykologiarbete på kognition B, oc sen åkte vi hem vid kl 14. När jag kom hem så höll jag på med datorn,, färgade håret och duschade, för att sedan sätta mig med datorn igen. När batteriet varnade för låg kritisk batterinivå började jag leta efter strömsladden - och hittar den ingenstans. Jag vänder upp och ner på hela lägenheten, ringer skolan som har stängt Studentcentrum för dagen. Paniken börjar välla upp. Efter ett tag börjar hatet mot mig själv krypa på. Fick veta att det handlar om dryga 1 200 kr, och bryter ihop. Fredrik kommer och vi knäpper på Beck - Monstret för att få mig på andra tankar.
När jag vaknar imorse och ringer Studentcentrum kl 8 direkt när de öppnat växeln så får jag veta att de inte har fått in nån strömsladd som upphittad. Men jag ger inte upp där, utan tar cykeln i snöovädret till Resecentrum, dimper ner på tåget, och släpar mig sedan iväg i snöäcklet till HiG. När jag kommer till hus 31 där vi suttit sitter det 3 tjejer på den platsen, och jag frågar om inte de sett en strömsladd där någonstans. Då plockar de fram den, och miutt liv känns underbart igen. För att fira mina 1 200 räddade kronor så går jag och köper mig en till svart rosljuslykta på Hemtex som jag hittade igår när vi var där, och jag insåg att jag ville ha en till när jag kom hem. Fortfarande 50 % i hela butiken, vad mer kan man då ha som ursäkt att man inte ska handla? Går sedan in på Din Sko och ser samma skor som jag hittat nere i Göteborg på Din Sko där för 280 kr, som jag inte kände för att köpa då, då jag köpte pumpsen på Skopunkten. Till min lycka ser jag att de är nedsatt till 150 kr, och jag klipper till.
När jag väl kommer hem märker jag att min foundation från MK har kommit, och dagen blir ännu bättre.
Var sen till SUM och Apoteket och hämtade ut spiralen. Måste bara dit imorgon och lämna ett obligatoriskt klamydiatest, då de inte sätter in den utan att man gör det. Sen har jag typiskt nog fått mens nu, och Barnmorskemottagningen har inte tid den här veckan, så jag måste vänta till nästa månad innan skiten sätts in. Sen får vi hoppas på blodfria dagar. Barnmorskan sa dock att vissa unika fall har rapporterat att de blött upp till ett halvår efter insättningen. och jag sa att de lika gärna kan skriva in mig i den statistiken också.


image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0