Ananaspaj - Inte nyttigt på en fläck

Jag har nu gjort denna superba paj. Gillar ni ananas? Gört!

image38


Deg:

150 g smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
1 ägg
2 dl creme fraiche (jag använde gräddfil, då blir den fastare)
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
500 g krossad ananas

Blanda samman smör, socker, vetemjöl och bakpulver till en deg. (En matberedare är rekommenderat, men händerna funkar lika bra de med). Tryck ut degen i en pajform.

Rör ihop ägg, creme fraiche/gräddfil, socker och vaniljsocker. Blanda sedan i den krossade ananasen som har fått rinna av saften. Häll fyllningen i pajformen, och grädda i 175 grader, mitt i ugnen, i ca 40 min.
Servera med vaniljglass.



image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0