Alldeles straxus

Det blir väl inte allt för mycket pluggandes de här dagarna, då jag idag tog en lunchare med Karin på Furan, vi träffade My, var och tittade på tapeter till Mys lägenhet, och for sedan för att titta på Gladiatorerna 2008 på Cfl. Och nu sitter jag här, varvar ner med en mycket friskande vattenmelonsdrink och lyssnar på Lars Winenrbäck & Miss Li - Om du lämnade mig nu för tillfället, omgiven av sommardängor. Några tankar skänks som vanligheten till min kära där på Gran Canaria. Men ikväll är det bara en vecka kvar tills vi ses igen, och jag håller ut. Och när han kommer tillbaka har han utlovat qualitytime så klacknarna flyger till taket, och sen kan vi bara se fram emot sommaren 2008, och vad den har att erbjuda oss. Sen har vi ju varma sköna Taizé den 28 juni-7juli där vi lsipper tänka på alla bekymmer här hemma. Sen hade vi ju tänkt åka till storstan Stockholm i sommar också,  men det är inget som är spikat. ajg måste se mitt schema från Västerbacken först bara. Men visst har nog sommaren en hel del att erbjuda. Bara jag får spendera den med honom jag gillar mest så.
 Men som sagt, snart är det den 7 maj, kära vänner. Och fyra dagar går praktiskt taget att räkna bort:

Ikväll: Valborgsfirande med las amigas
Torsdag: Baksug. Städar säkerligen. Pluggar.
Fredag: Skjutsar mamma till Bollnäs Sjukhus på njurprover. PLUGGAR.
Lördag: Gävle, tenta och IKEA

Sen följer lätta dagar:

Måndag: Föreläsning, konfaplanering, föräldramöte för konfirmander, KU
Tisdag: Konfaplanering.
Onsdag: Barngrupperna.

Och så kommer han äntligen hem vid 23, midnatt på onsdagskvällen. Det är nog bara söndagen som blir långtråkig och tjatig. För bar jag är upptagen med nått annat så verkar det ju gå bra.

image30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0